Selasa, 13 April 2010

Aduan perkhidmatan internet TM

Sumber: NCCC

Akaun internet saya di daftarkan di atas nama isteri saya.Saya membayar perkhidmatan internet bulanan dan membayar RM60 untuk penggunaan internet 24jam sebulan tetapi saya tidak mendapat sambungan internet pada 30/03/10 selama 1jam lebih dan 31/03/10 selama 7 jam. Saya mahu TM tidak mengecaj saya RM60 berikutan kegagalan TM memberi khidmat seperti yang di tawarkan dan janjikan.
Pekerja syarikat yang bercakap dengan saya berjanji akan meminta Pegawai/Pengurus di TM menelefon saya pada 31/03/10 pada tepat jam 9.30pagi dan 10.00pagi, tetapi tiada siapa pun menelefon saya. Saya rasa tertipu dengan perkhidmatan TM dan di tipu oleh pekerja TM yang menjawab panggilan telefon dari saya.

Saya bertanya CAN YOU GIVE ME MY INTERNET CONNECTION? pekerja TM menjawab CANNOT SIR. When it comes to billing? I still have to pay RM60.When it comes to service, TM have a rights to say no, rights to say cannot sir, rights to not giving internet connection as promised? Adil ke tu????????

Pembelaan dari NCCC amat saya hargai.

Peristiwa yang sama pernah berlaku juga pada diri saya.
Saya telah mengambil pakej streamyx 1.0Mbps tetapi kelajuan internet yang saya dapat hanyalah 871kbps untuk download manakala kelajuan bagi upload hanyalah 363kbps dan bukan seperti yang ternyata dalam maklumat pakej di laman Steamyx..
Perkara ini memang dapat saya biarkan,tetapi perkhidmatan internet yang saya dapat selalunya tidak stabil..Kadang-kala kelajuannya ccepat tetapi terdapat juga waktunya kelajuan saya lambat dan memang saya tidak boleh biarkan begitu sahaja.
Terdapat sekali juga semasa saya tidak mendapat sambungan internet,saya telah menelefon Streamyx dan pekerja yang bercakap dengan saya juga berjanji akan menelefon saya tetapi mereka tidak berbuat demikian.
Hal ini juga menyebabkan saya berasa tertipu.Alasan yang diberi tentang sambungan internet saya juga tidaklah begitu memuaskan.
Saya rasa mereka ingat saya hanyalah budak dan enggan memberi layanan yang sepatutnya.Jadi,keesokan hari saya suruh mak menelefon sekali lagi dan selepas beberapa hari barulah sambungan internet saya berpulih.


Berikut adalah bukti kelajuan internet saya yang diperiksa melalui laman Streamyx.

Pakej yang saya gunakan:





Saya berharap keadaan seperti di atas akan Streamyx mengambil tindakan yang sepatutnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan